{"id":19020,"date":"2020-01-02T21:44:11","date_gmt":"2020-01-02T20:44:11","guid":{"rendered":"https:\/\/nedkad.nl\/nieuws\/twitter-spoort-vragen-van-hulp-aan\/"},"modified":"2024-04-18T15:07:00","modified_gmt":"2024-04-18T13:07:00","slug":"twitter-spoort-vragen-van-hulp-aan","status":"publish","type":"nieuws","link":"https:\/\/nedkad.nl\/nieuws\/twitter-spoort-vragen-van-hulp-aan\/","title":{"rendered":"Twitter spoort vragen van hulp aan bij zoeken op ‘zelfmoord’ en ‘zelfverwonding’"},"content":{"rendered":"
Twitter spoort vragen van hulp aan wanneer iemand zoekt op termen als ‘zelfmoord’ en ‘zelfverwonding’. Wanneer iemand op Twitter zoekt op deze termen, is het eerste zoekresultaat een aansporing om hulp te zoeken. Twitter gaat hiermee een samenwerking aan met Stichting 113 Zelfmoordpreventie<\/a> om de geestelijke gezondheidszorg in Nederland te ondersteunen.<\/p>\n \u0091We zijn erg blij om met Twitter samen te werken. We hopen op deze manier meer mensen met su\u00efcidale gedachten te bereiken en hen te laten weten dat er altijd hulp beschikbaar is\u0092, zegt Evita Bloemheuvel, Persvoorlichter bij 113 Zelfmoordpreventie, op de website van Emerce<\/a>.<\/p>\n \u0091We weten dat mensen soms makkelijker op social media hun gevoelens uiten dan dit te delen met een naaste. Mensen hebben snel het gevoel een ander tot last te zijn. Met dit initiatief hopen we de drempel naar hulp te verlagen en zelfmoord te voorkomen.\u0092<\/p>\nTwitter spoort vragen van hulp aan<\/h3>\n